Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede karara varılan maksat ve hedefleri gerçekleştirmek için müdür vasıtasıyla stilize edilmiş, düzenlenmiş menşelerin (insan, bilgi, parasal ve parasal v.b) mütenasip olarak yönlendirilmesinde yöneticiye yaver olan ferttir.
GÖREVLER
Ofisin en rasyonel biçimde çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi işlemlerini yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama süreçlerini devam ettirir,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, gelen yazı ve fotoğrafların idareciye ulaştırılması, randevuların belirlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması faliyetlerini yapar,- İdareci için gereken evrakları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait gereçlerin bakımı, bakımını yaptırır ve en rasyonel biçimde yararlanılmasını karşılar.
Kullanılan ALET VE Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (kusursuz ve hareketli bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. Çalışma vakitleri çoğunlukla düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla haberleşmede bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi diplomalı olanların mesele bölümü oldukça geniş olup, kamu-husisi sektöre ilişik hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının artan bir şekilde daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer eforuna duyulan gereksinimi artırmaktadır.
MESLEK Eğitiminin VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN ZAMANI VE İÇERİĞİ
Öğretim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi haberleşme, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları firmada yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden kesin 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine göre genellikle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme malumat ve becerisi gibi özellikleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Bünyesinde İş Danışma Merkezi var olan Türkiye mesele Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder