Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede kararlaştırılan maksat ve amaçları kazanmak için vekil yoluyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve parasal v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yaver olan şahıstır.
Misyonlar
Ofisin en rasyonel tarzda çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi işlemlerini sürdürür,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon konuşmalarının uygulanması, gelen yazı ve resimlerin vekile (yöneticiye) aktarılması, randevuların düzenlenmesi, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- Vekil için gereken dokümanları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait gereçlerin onarımı, bakımını gerçekleştirir ve en verimli şekilde istifade edilmesini temin eder.
Menfaatlenilen ALET Ve Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (mumtazam ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri ekseriyetle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla haberleşmede vardırlar.
İŞ ALANLARI VE maslahat BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi öğrencisi olanların maslahat bölümü oldukça geniş olup, kamu-has sektöre ait hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha çok aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan kuvvetine duyulan gereksinimi artırmaktadır.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik kısmı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN MÜDDETİ VE İÇERİĞİ
Öğretim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Usülleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) ticarethanede yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. Özel sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- alakalı Öğrenim Kurumları,- Türkiye İş Kurumu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye maslahat Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder