Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede kararlaştırılan maksat ve gayeleri yerine getirmek için müdür yoluyla organize edilmiş, koordine edilmiş kaynakların (beşer, malumat, parasal ve maddi v.b) yaraşır olarak yönetilmesinde vekile (yöneticiye) yaver olan şahıstır.
GÖREVLER
Büronun en üretken biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi işlemlerini sürdürür,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon münazaralarının uygulanması, ulaşan yazı ve imajların vekile (yöneticiye) ulaştırılması, randevuların yapılması, konukların karşılanması işlerini yapar,- Müdür için lüzumlu dokümanları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin araç gereçlerin onarımı, onarımını gerçekleştirir ve en üretken şekilde faydalanılmasını sağlar.
Kullanılan ALET Ve MALZEMELER
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (mumtazam ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş saatleri ekseriyetle düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş bölümü oldukça geniş olup, kamu-has sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının artan bir şekilde daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer eforuna duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER
Eğitim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel haberleşme, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları ticarethanede yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden kesin 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genelde asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA ÇOK TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- alakalı Eğitim Kurumları,- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder