BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 2
Öğretmen evlatlara numune olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne öbür parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini gerçekleştirir. Sonra veletlere makasları paylaştırarak aynı manevraları gerçekleştirmelerini karşılar.
Öğretmen ya bir kartpostalı ya da halka biçimini veletin gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan nasıl taraflar sağlayacağını belirtir. Bu arada birçok kıyaslamada elde edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu işlemde çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin yükselmemesine önem verilmelidir.
ÖĞRENME AŞAMASI 4
Bu aşamadaki arzumuz şeritlerden ufak parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı bir elle makası açın, öbür elle de kesilmeye yaklaşan mahâlde kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
ÖĞRENME SÜRECİ beş
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye yaraşır çalışma sayfasını hazırlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk bir kerede kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan eksiksiz çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA AŞAMASI 6
GAYE: Yassı 1 hat üstünden uzun şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde 20 yada 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların eksiksiz orta tarafına kalınca bir çizgi çizer ve mütenasip yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan çizgi üzerinde sonlarına varana kadar kes.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI yedi
MAKSAT: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca bir kağıdın orta kısmına bir dikdörtgen çizilir. Öğretmen, veletlere kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok ehemmiyet verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme aşaması köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına kadar gerçekleştirilir (yapılır).
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 8
AMAÇ: Eğik çizgi üstünden kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu herhangi 1 kartpostal veya üstünde eğik çizgilerin olduğu 1 iş sayfası kullanılabilir veya aşağıdaki resimden bir çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi düz olaraktan makasın önünde kalır. evvel dış çizgiler,sonra eğik çizgiler kesilir.
KAVRAMA AŞAMASI 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. Önce dikdörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
ÖĞRENME SÜRECİ 10
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple veletlere dört köşe,dikdörtgen vb. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri çizgi yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne düz olaraktan gelene dek çevrilir ve bir sonraki köşeye kadar biçilir (Çocuklar genellikle kağıt alanına makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. 1 çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç sonunda ortaya 1 ürün çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kıyıya kadar kesilebilir,ardından kağıt yassı çizgi makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne tür kısımdan başlanıldığı ehemmiyetli değildir. ehemmiyetli olan çizgilerin yatay biçimde makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder