Büro Yönetimi ve Sekreterlik TARİF
İşletmede saptanan amaç ve hedefleri yerine getirmek için müdür tarafından organize edilmiş, koordine edilmiş kaynakların (beşer, malumat, parasal ve mali v.b) uygun olarak idare edilmesinde müdüre muavin olan bireydir.
GÖREVLER
Büronun en rasyonel şekilde çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon münazaralarının yapılması, ulaşan yazı ve görüntülerin idareciye aktarılması, buluşmaların yapılması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Vekil için lüzumlu belgeleri hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait ekipmanların tamiri, onarımını sağlar ve en verimli biçimde faydalanılmasını sağlar.
Menfaatlenilen ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (mumtazam ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- beşeri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş zamanları çoğunlukla düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla haberleşmede bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü öğrencisi olanların maslahat bölümü olabildiğince enli olup, kamu-has sektöre ilişkin sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha çok fazla hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş beşer enerjisine duyulan gereksinimi artırmaktadır.
İş Öğretiminin VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sıhhat Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Öğretim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve eğitim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Usülleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi irtibat, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) dükkanda yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. has sektörde işe başlayan iş elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA ÇOK TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- alakalı Öğrenim Kurumları,- Türkiye İş Şirketi Umimi Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye maslahat Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder