ÖĞRENME AŞAMASI 2
Hoca evlatlara numune olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne öbür parmağını da diğer gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini yapar. Sonradan veletlere makasları vererek aynı manevraları gerçekleştirmelerini karşılar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı yahut çember biçimini küçük çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl bölümler sağlayacağını sergiler. Bu mesafede birçok teşbihde gerçekleştirilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına dikkat edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ dört
Bu süreçteki gayemiz şeritlerden küçük bölümler kesebilmektir. Bu nedenle bir el ile makası açın, başka el ile de kesilmeye benzeyen alanda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME SÜRECİ 5
MAKSAT:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen niyete uygun çalışma sayfasını hazır eder. çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olarak yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan eksiksiz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 6
MAKSAT: Yatay bir hat yukarısından uzun şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların kusursuz ortasına kalınca bir hat çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan çizgi üzerinde bitimine ulaşana kadar kes.
KAVRAMA AŞAMASI 7
MAKSAT: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta tarafına bir dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla itibar verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme işlemi köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna dek meydana getirilir.
KAVRAMA AŞAMASI 8
AMAÇ: Eğik çizgi yukarısından kesme: Bu çalışma için üstünde eğik çizgilerin bulunduğu rastgele bir kartpostal yada üstünde eğik çizgilerin olduğu 1 çalışma sayfası faydalanılabilir yada alt taraftaki resimden bir çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu aşamada makas değil, kesilecek çizgi yatay olarak makasın önünde bulundurulur. evvel dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA SÜRECİ 9
MAKSAT: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu çalışma için öğretmen önceden 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. önce dik dörtgen biçilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme sürecine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
KAVRAMA SÜRECİ 10
MAKSAT:Köşe kesme: Bu sebeple veletlere kare,dik dörtgen vb. köşeli şekiller eskiden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri hat yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olaraktan gelene kadar çevrilir ve 1 sonraki kenera kadar biçilir (Çocuklar genellikle kağıt yerine makası çevirirler)
ÖĞRENME AŞAMASI 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç sonunda meydana 1 eser çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kıyıya kadar kesilebilir,peşinden kağıt yatay hat makasın önüne gelene dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı önemli değildir. ehemmiyetli olan çizgilerin düz şekilde makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder